danielledenuil2512.reismee.nl

Na zonneschijn komt.. regen, veeel regen!

30-01-12

Zo, alweer meer dan een week later en heel wat sproetjes rijker schrijf ik deze blog. Vandaag zou eigenlijk onze een na laatste werkdag op de summer school zijn. Woensdag beginnen we in het opvangtehuis wat ons originele project is, maar vanwege de vakantie dicht was. Maar goed, deze hele dag verliep heel anders dan verwacht! De dag begon enorm warm, bijna 40 graden! Ik smolt al weg toen ik even de straat uit moest lopen om geld te pinnen en vervolgens dertig Peso op mijn buskaart te zetten.. Toen we een paar uur later in de bus zaten waren er al wat grijze wolken in de verte en stak er een windje op. Drie kwartier later, op de eindbestemming; de summerschool in een arme buitenwijk, was het weer helemaal omgeslagen. Het stormde en de regen kwam met bakken uit de hemel. Alle kinderen stonden te wachten tot ze naar binnen konden, ze waren zo blij met de regen dat ze over straat aan het rennen waren terwijl wij als echte Nederlanders stonden te schuilen onder een klein afdakje samen met twee andere vrijwilligers. De rest was er nog niet, dus stonden we daar.. vier verzopen Europeanen met allemaal ongeduldige kinders om ons heen. Na twintig minuten werden we gebeld en kregen we te horen dat de werkdag niet door zou gaan vanwegen het weer. Ze hadden ons al eerder geprobeerd te bellen maar we hadden amper bereik dus dat was niet doorgekomen. We hebben vervolgens aan tientallen teleurgestelde koppies verteld datze morgen pas weer Engelse lessen krijgen endat wedan pas weer met ze kunnen springtouwen, kleuren, voetballen en memorie spelen. Vervolgens was de bus net voorbij gereden en begonnen we dus te voet aan onze terugtocht door straten die zo ver onder water stonden dat het net rivieren leken. Na een half uur lopen kwamen we bij de volgende bus stop waar gelukkig een bus aan kwam die nog net niet helemaal vol zat. Toen we aan het opdrogen waren in de bus zagen we allemaal omgevallen bomen op de weg en zelfs op huizen! En het kanaal dat door de stad loopt stond op overstromen. Maar de lokale bevolking leek er niet van onder de indruk te zijn, er komen hier wel vaker zulke stormen voor. Wij wisten daar in tegen echt niet wat we zagen, in Ede vallen er in een half jaarnog geentwee bomen om. Nu ik weer schoon en helemaal opgedroogd ben zie ik dat er in Nederland sneeuw ligt! Toch wel bizar dat het hier vanochtend bijna 40 graden warmer was dan thuis.
Morgen dus de laatste dag op de summer school, jammer om afscheid te moeten nemen van de kids maar ook wel zin om onze nieuwe werkplek te ontdekken!

We zijn vorige week op een hippie markt geweest hier in de stad, heel ergapart om te zien! Allemaal kraampjes waar mensen hun handgemaakte dingen proberen te verkopen. Zoals; sieraden, wierook, potten, schilderijen, percussie instrumenten, en nog veel meer. Ik wist niet dat er hier mensenzijn die zulke dingen zelf maken, en dat echt moeten verkopen zodat ze hun eten kunnen kopen. Ook waren er natuurlijk muzikanten die op straat reggae muziek aan het maken waren, en het gekke was dat er allemaal nonnen naar aan het kijken waren! Waarom juist zij? Geen idee, maar het was een leuk gezicht. Je kan in deze stad dus echt goed het verschil tussen arm en rijk zien. Op weg naar onze werk plek rijden we ook eerst door een wijk met grote huizen en zwembaden, vervolgens over een zandweggetje waar allemaal afval aan de zijkant ligt dat leidt naar de armste wijk, waar het riool eindigt op straat en onze mobieltjes geen bereik hebben..

Ik merk wel dat ik nog niet helemaal gewend ben aan het Argentijnse slaapritme, dat maakt dat ik nu best moe ben en dus de volgende keer weer verder schrijf!

Liefs!

Reacties

Reacties

Merel

mooi verhaal daantje. Looking forward to your nest adventure!xxx merel

jobje

het word daar dus pompen of verzuipen in tequila? in plaats van in meters bier?

Riek boon

Geniet ervan Danielle

jeanette

Tjonge wat een indrukken
continuing story!
big hug!

Anja

Dag Daniëlle !

Je moeder stuurde me de link naar jouw reisblog, zodat ik mee kan lezen met je avontuurlijke belevenissen aan de andere kant van de planeet. Ik bewonder je moed om zo'n grote reis te maken en hoop dat je een bijzondere tijd zult hebben. Je moeder en ik wandelen graag samen (zij loopt, ik zit) en dan is het fijn om samen aan je te denken. Dus als je het goed vindt, leef ik met je mee. Wat schrijf je leuk!
Ik heb hier bijna natte voeten van die plensbui :-)
Hartelijke groeten van Anja

karin pierik

hoi Danielle!!

Wat maak je al veel mee, meid! Heel andere wereld.
Ben je inmiddels gewend aan het Argentijnse ritme?
En is Annemarie dat ook? Hoe is je Spaans.
Straks gaan we op bezoek bij je familie, dus horen we vast meer over je belevenissen!
Geniet ervan!!
Hartelijke groet,
Karin Pierik en familie.

marianne

Heeee lieve kleine, grote nicht!!

Wat fantastisch wat je allemaal beleeft en meemaakt en heel leuk om mee te lezen/leven!
Is je buikpijn weer over??(hoorde dat van oma)
Ben trots op je hoor en spreek je ook al een beetje spaans?
Lachen he die ""hippiemarkt".En dan te weten dat ik vroeger vaak naar het Waterlooplein ging om zulk soort spulletjes te kopen!
Oude tante he.....

Knuffel en je weet het he......GENIET ERVAN















Knuffel Marianne

opa

wat een mooie foto"s!! Bedankt Danielle.

Lieve groet, oma en opa

Angelika

leuk verhaal Daniëlle; zie het zo voor me: in de kabelbaan, op het paard ... Staat ons allemaal te wachten :) groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!