danielledenuil2512.reismee.nl

Almost halfway!

25-03-12

Vandaag bekeek ik mijn eigen blog even en zag dat ik al weer bijna op de helft zit, om precies te zijn op 47% en heb nog 79 dagen te gaan..Pfoe wat gaat de tijd toch enorm snel! Over een maandje komt mama voor twee weken langs, waar ik overigens echt naar uit kijk :) , daarna heb ik nog maar een maand om te werken en als laatste nog twee weken om van het land te genieten en rond te reizen samen met Annemarie. We weten nog niet precies waar we heen willen, maar het zuiden lijkt me erg tof om nog even te zien voor we onze voeten weer op Nederlandse bodem zetten! Maar dit duurt nogeen tijdjenatuurlijk, tot dan zit ik nog hier.
Ik heb het nog steeds erg naar mijn zin en heb veel plezier in het werk dat ik nu doe. Momenteel is het soms wel een klein beetje saai thuis; Annemarie is voor 11 dagen weg. Aan de ene kant vind ik het niet erg om alleen te zijn, onze hostmum is er natuurlijk ook nog en wat tijd voor jezelf is ook wel is fijn. Na een paar dagen ging die tijd voor mezelf wel een beetje vervelen en mis ik haar toch wel stiekem als ik savonds thuis kom van werk. Gelukkig komt ze bijna weer terug, en tot die tijd vermaak ik me nog prima. Heb Aladin de strip in het Spaans gekocht om te gaan lezen en de taal wat meer onder de knie te krijgen, want vloeiend spreek ik het natuurlijk nog lang niet. Mijn Spaans lessen zijn min of meer afgelopen en omdat iksmiddags werkheb ik vanaf nu dus elke ochtend vrij. Aangezien ik alleen maar eet, lopend naar het busstation ga om vervolgens met de bus naar werk te gaan en dus amper beweeg, ben ik van plan omeen paar ochtenden in de week te gaan zwemmen. Nu merk ik echt dat ik mijn fiets en hardloopschoenenenorm mis! Daarnaast ga ik deze week ook voor de eerste keer naar salsales! Haha en ik hoor je denken: 'maar de tango is toch typisch Argentijns?' JA dat klopt, maar naast dat is ook de salsa een geliefde dans. De tango is erg serieus, en de salsa wat vrolijker en makkelijker dus de keuze was snel gemaakt.


Eigenlijk heb ik verder niet heel veel bijzondere nieuwe dingen te vertellen. Ik heb nu een aardig regelmatig ritme, vooral door de week. In het weekend doe ik elke week weer wat anders. Gister hadden we bijvoorbeeld een 'dirty day' van Projects Abroad! Dit is een dag die ze zo eens in de maand organiseren, dan gaan we naar een van de projecten om te helpen, schoonmaken e.d. Maar gister was het anders. We gingen mensen helpen die een school bouwen! Dit was echt heel leuk en gaaf om te doen. Toen we er aan kwamen dacht ik echt even dat ik in Afrika was. De school bestond uit aparte gebouwen, wat je eerder hutjes kon noemen, gemaakt van bamboe stokken en eigengemaakte klei. Een vrouw legde ons uit dat ze totaal geen steun van de gemeente/regering kregen en dus heel biologisch maakte. Ze zijn maar met een klein team, en zijn al 9 jaar bezig om deze school te bouwen. Er waren al twee gebouwen min of meer af dus er werden al wel een paar lesjes gegeven. De kinderen die hier op school zitten helpen zelf ook, sommigen zijn hier zelfs het hele weekend te vinden! De basis van zo'n gebouw wordt gemaakt van bamboestokken en ook de muren bestaan hier uit. Dit wordt vervolgens opgevuld met zelfgemaakt beton, een soort van klei met rietstokjes er door heen. Het dak bestaat ook uit bamboe, met daar op bodems van plastic flessen die ze later op willen vullen met planten, zodat het een 'levend' dak wordt en de wc's worden doorgespoeld met regenwater wat ze opvangen uit de dakgoten.Wij mochten deze dag helpen met de muren maken, in het begin was het erg leuk om te doen. Maar na een tijdje werden we moe en was het echt hard werken. Ik heb dan ook echt respect voor die mensen die dit project zijn begonnen en dag in dag uit dit werk doen. Aan het eind van de dag hadden we een muur afgekregen en dus iets gedaanwaar heel wat kinderen nog een tijd plezier van hebben! :)
Voor een beter beeld van deze dag;check de foto's in mijn nieuwe album.

Zo. Weer genoeg voor vandaag, ik ga slapen want morgen weer een nieuwe week hier in het nog steeds warme Cordoba.

Kusjes!

Reacties

Reacties

Annemarie

Leuk!!! Die dirty day, wauw :)
En ik mis jou stiekem ook.. Zien elkaar bijna weer!
xxx

Pauline

Leeeeuk verhaaltje danielle! haha met je stripboekjee, smartie girllll x xx x

Anke Penning

Lieve Danielle, Je verhaal over het helpen bij het scholen bouwen was zo interessant, wat fijn dat jullie dit doen! En je foto's illustreerden heel goed wat je vertelde, zo gaat het echt leven. Ik vind trouwens dat je heel mooie foto's maakt, zowel van gebouwen, landschappen en mensen. Nog een goede tijd toegewenst, we denken aan jullie! Liefs, ook van Leo, Anke

Angelika

Hoi Daniëlle,
Wat een meeslepend bericht: zie het zo voor me: jij met Spaans stripverhaal !! Goed hoor!; wat heb ik Suske en Wiske op gegeven moment gelezen in NL op vakantie... En helpen school bouwen; de foto's lijken inderdaad Afrikaans met klei... en de Salsa dans: Leuk dat je het doet; kan me indenken dat het stil was; gelukkig niet meer lang.
liefs. Tot binnenkort:)

Anja

Dag lieve Daniëlle,
op de dag dat je moeder met haar vriendin op het vliegtuig stapt om jou en jouw vriendin aan het andere eind van de wereld op te zoeken, schrijf ik je even. Allereerst om je te bedanken voor de leuke stukjes die je al geschreven hebt. Maar vooral om jullie een hele fijne tijd samen te wensen! Ik denk dat het bijzonder voor mamma zal zijn om in dat verre, vreemde land toch een beetje thuis te komen, omdat jij er woont en de weg weet.
Moeders en dochters, dat waren jullie toen Annemarie en jij door hen uitgezwaaid werden in januari. En dat zijn jullie natuurlijk nog als jullie elkaar morgen in de armen sluiten. Maar ik stel me zo voor dat hun bezorgdheid verdwijnt als ze met eigen ogen zien hoe jullie daar leven en werken. In elk geval is het geweldig, dat jullie ook hun gids en tolk mogen zijn.
Ik hoop dat een mooie tijd tegemoet gaan!
Hartelijke groeten voor alle vier wereldreizigers,
en voor de thuisblijvers,
Anja

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!