danielledenuil2512.reismee.nl

Salta!

23-02-12

Zo, toen waren we al weer 3 weken verder! De tijd gaat steeds sneller, en ik geniet nog steeds enorm van de mensen, het werk en het weer hier.
Mijn project met de kids is afgelopen, en over een week begin ik bij Equine Therapie. Dit is een project waar wij kinderen met een emotionele of fysieke problemen helpen revalideren door middel van paardrijden.Hebheel veel zin om hier te starten.Ik zal hier de aankomende 3 maanden gaan werken enben duserg benieuwd hoe het zal zijn.Het werken met de kinderen was ook erg leuk, maar de meesten waren zo klein dat ze alleen maarzaten te huilen omdat het een van de eerste keren was dat ze zonder hun mama waren, en daar konden wij niets mee omdat we nog bijna geen spaans spreken. We zijn2 weken geleden gestart met spaans lessen in de morgen, vind het erg leuk om deze taal te leren zodat ik normaal kan communiceren met mijn gastgezin en op het werk. Het gaat wel iets langzamer dan verwacht/gehoopt, maar aan de andere kant is het natuurlijk ook logisch dat ik na 6 lessen nog geen hele gesprekken kan voeren.

Momenteel hebben we vrij vanwege carnaval, wat natuurlijk een groot feest is hier. Aangezien we nog niet iets anders dan Cordoba city hadden gezien en Argentinie een belachelijk groot en mooi land is,besloten we een weekendje weg te gaan naar Salta; een plaatsje in het Noorden van Argentinie dat omringd is door bergen.
We gingen met de bus (13u)samen metvier andere vrijwilligers. In de bus reden we urenlang door ongerepte natuur met het uitzicht op de bergen. Zo nu en dan zag je een zelfgebouwd huisje voorbij komen in de middle of nowhere. Was moeilijk te beseffen dat er ook hier daadwerkelijk mensen leven midden in de natuur zonder enige stroom of gezuiverd water. Wij sliepen in een bakcpackhostel wat we al niet heel luxe vonden, de wc was verstopt en in de douche liepen kakkerlakken. De slaapkamer was gelukkig wel oke en het eten was lekker.
Toen we hier zaterdag aankwamen hebben we niet heel veel meer gedaan, de stad wat verkend en met een kabelbaan naar de top van een berg geweest dat ons een prachtig uitzicht over de stad gaf.
Zondag heb ik een grote, mooie, kathedraal bezocht. Er was een dienst en die was druk bezocht door allerlei toeristen. Maandag hebben we een tour door de bergen gedaan, was heel erg mooi! Zo anders dan de bergen in Oostenrijk die ik ken van de wintersport. Hele mooie kleuren en aparte rotsblokken die ontstaan zijn door erosie.
Dinsdag ochtend werd ik opgehaald door een man die mij naar een paardenranch bracht in de bergen. Deze lag in een vallei tussen twee bergen op zo'n 1500 meter hoog. Hier heb ik een tocht gedaan. Die begon over hele smalle bergpaden door dicht begroeide bossen die ons naar de top brachten, om vervolgens naar beneden te gaan door de uitgestrekte velden in de vallei. Echt super gaaf om een keer te doen, wat anders dan een ritje door de Kraats of op de Veluwe! Nog die zelfde avond zaten we weer in de bus, op weg naar Cordoba. Toen we hier aankwamen voelde het gek genoeg een beetje als thuiskomen :)

Over ruim een week zal ik weer wat van me laten horen want er staat al weer een nieuw avontuur voor de deur; een weekje naar Brazilie! Maar daar over de volgende keer meer.

Liefs!
ps. leuk dat jullie mijn blog nog steeds lezen
pps. binnenkort komen er meer foto's van Salta, die moet ik nog krijgen!

Reacties

Reacties

Pauline

Danieeee, zo leuk allemaal! enjoy brazil, take care xx

Merel

Aaah dani! Leuk dat je naar brazillie gaat! Heel veel plezier!! En nogmaals leuk dat je je verhaal met ons deelt X

Mandy

Heey dani, echt leuk dat we alles kunnen mee beleven :)
Wat gaaf dat je een tocht heb gemaakt :D Ik wil ook :')

Nog heel veel plezier daar :D

xxx

Josie

Hey danie-bananie-vliegt naar de manie!
Super cool dat je zo'n tocht hebt gemaakt door de bergen, en zóóó anders dan in oostenrijk!:)
Over oostenrijk gesproken, het was daar ook heeel leukXD. Vertel je meer in 'm'n mail
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXJosie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!