danielledenuil2512.reismee.nl

Van watervallen tot strand, bovenwater tot onderwater, zomer tot winter, en van toukan tot walvis!

04-06-12


Statistieken afgelopen 11 dagen

Afstand afgelegd: 4375 KM
Tijd doorgebracht in de bus: 61 uur en 25 minuten
Plaatsen bezocht: 4

Inmiddels hebben we de Argentijnse kant van de watervallen bewonderd. Hier was het erg warm en hebben wenaast de watervallen ook roofvogels,tropische vogels en een hele grote spin gezien.Ook zijn we naar het stadje Foz de Iguazu in Brazilie geweest, naar Ciudad del Este in Paraguay en zijn we nual weer aangekomen op onze laatste plek Puerto Madryn, dit ligt aan de oostkust in Patagonie dat is het zuidelijke gedeelte van Argentinie. Ook hebben we tot nu toe in totaal bijna 3 dagen in de bus geleefd, wat opzich ook een hele ervaring was maar dan eentje die ik niet zo snel over zou doen.
Het dagje Paraguay was er ook zo een, al meteen na dat we de grens over waren voelden we ons niet meer echt op ons gemak. Overal arme mensen, en enge mannen. Naast de wegen waren geen winkels of supermarkten, maar alleen maar hutjes waar mensen hun (gejatte) spullen probeerden te verkopen. Deze dingen waren dan ook heel goedkoop. Toen we verder doorreden kwamen er hele `campings` voor bij: families die in tentjes naast de weg woonden. Deze tentjes waren zelfgemaakt van dingen die ze verzamelden op straat, zoals vuilniszakken en andere stukken plastic, hout en palets. We voelden ons twee blonde ramptouristentoen we hier met onze camera foto`s van maaktenen hebben dan ook eigenlijk vrijwel meteen linksomkeert gemaakt.
Gelukkig is de plek waar we nu zijn een stuk beter ontwikkeld en dus ook veiliger. We zitten in een heel gezellig hostel in een havenstadje aan het strand. Momenteel is het hier walvissen seizoen en hebben we een walvis vanaf het balkon van ons hostel kunnen spotten! Erg gaaf was dit, morgen gaan we mountainbiken naar een plek waar de kust dieper is, en waar deze dieren dus dichterbij komen en hopen we ze beter te zien. Ook zijn er zeeolifanten, zeeleeuwen, flamingo`s, pinguins, dolfijnen en orka`s zegt men. Al moeten we wel heel veel geluk hebben willen we een orka zien, want die zijn momenteel verder de zee in. Dit is wel jammer want sinds het moment dat ik 5 jaar was en samen met Ruben voor het eerst Freewilly keek wil ik zo`n dier in het echt zien. Verder hebben we tot nu toe lekker gewandeld over het strand en schelpen gezocht, het is stralend weer vandaag! Wel een beetje koud, 4 graden. Ik zal dus echt niet zo bruin terug komen als jullie waarschijnlijk denken, maar na al die hitte die we de afgelopen maanden gehad hebben vind ik dit niet heel erg. Ook heb ik gister voor het eerst in mijn leven gedoken! Dit heeft me altijd enorm tof geleken om eens te doen, en niets was minder waar. Wist niet dat de onderwaterwereld zo ontzettend mooi was! Het avontuur begon op een vissersbootje, hiermee vaarden we (ik en mijn duiklerares) naar een klif iets verder op. De reden van deze plek was de veiligheid, hier konden de grotere vissen niet komen, en omdat het hier het mooist scheen te zijn. Vervolgens werd er mij eerst wat basisdingen uitgelegd en werd ik helemaal ingepakt met alles wat ik nodig had. Daarna gingen we met zn tweeen naar beneden, en zwom er nog een man mee voor de veiligheid en om foto`s te maken (deze hoop ik heeeel snel online te zetten) vervolgens heb ik zo`n 30 minuten de wereld onder de zeespiegel kunnen bewonderen. We zwommen door de klif langs veel mooie vissen, koraal, zeesterren, schelpen en een gezonken bootje.Het was wel koud, de temperatuur van het water was ongeveer 13 graden. Gelukkig had ik zo`n dik duikpak aan en had ik er in het water helemaal geen last van, tot dat ik boven kwam natuurlijk.. Vandaar dat ik nu een beetje verkouden ben maar dat was het zeker waard. De aankomende dagen hopen we dus te gaan fietsen, dit heb ik natuurlijk al een paar maanden niet meer gedaan dus dat zal wel wat spierpijn opleveren. Ook gaan we een paardrijtocht doen door de duinen. Vind het heerlijk om hier te kunnen zijn en nog even uit te kunnen waaien voordat ik terug ga en ik weer in de sleur van het leven in Ede kom te zitten. Dan ga ik weer beginnen met werken en maar is de knoop door hakken en me definitief aanmelden voor een studie. Al probeer ik daar nog niet te veel over na te denken nu ik nog hier ben.

Tot volgende week!!
Kusjes, Danielle.

Reacties

Reacties

Jelle

AH NICE!

geniet er idd nog maar ff flink van, het is hier niks warmer en het regent de hele dag :)

tot snel!
x

marianne

Heee Daantje,

Wat een spannende dingen maken jullie mee en nog sportief ook!
Dat duiken was wel heel apart zeker?
Geniet van het fietsen(vind ik zelf ook heerlijk) en van het paardrijden en de rest!!!!

Knuffel marianne

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!